|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
I sånne situasjoner bekrefter jeg hvertfall at jeg er feminist.
Å definere seg selv som feminist er vel ikke anderledes enn å definere seg selv som ateist, anti-rasist, Venstre-velger eller kristen? Det er jo ikke noe man går rundt og sier at man er, helt ute av kontekst. Men i diskusjoner som denne så bekrefter jeg selvfølgelig at jeg er feminist. På spørsmål om det så bekrefter jeg at jeg er det. I en eventuell kronikk om temaet så gjør jeg det.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, jeg gjør det nå. Men at jeg nølte fikk meg til å tenke en del.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det er sånt som også gjør meg mer sikker, men om jeg leser denne tråden rett så mener mange at hun også bør kalle seg feminst hvis hun bare synes at likeverd og likestilling er et mål. Jeg tror faktisk hun gjør det selv om hun i mine øyne representerer virkemidler som virker fullstendig motsatt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Ja, jeg blir litt forvirret over båssettingsskrekken. Vi kaller oss alle en lang rekke ting og det er helt nødvendig for en felles virkelighetsopplevelse.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|