Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Det kan godt hende vi hadde blitt sett på som "folk som handler mat og betaler regninger i vilden sky"for det er litt hipsomhapp hvem som betaler hva og når. I tidligere år, da vi begge tjente mindre, kunne vi også overføre til hverandre-helt uten sure miner. Så lenge ingen av oss er onkel Skrue, men også milevis fra å kvalifisere til deltakelse i Luksusfellen, blir det ingen sure miner. Vi krangler om mye rart, men ikke om penger, og det er ikke fordi vi har så flust av dem. 
Sånn har vi det også. Alt vi tjener begge to, er "våre" penger, og aldri "mine" og "dine" (men vi har ikke felles lønnskonto altså, vi har selvsagt hver vår lønnskonto og sparekonto). Jeg låner gjerne hans kort, og han låner gjerne mitt. Han betaler gjerne regninger fra min konto og vice versa. Det spiller absolutt ingen rolle. Nå er ingen av oss (og aller minst han) veldig uøkonomiske da, og han kjøper aldri noe han vet vi ikke bør ta oss råd til. Så det funker som gull og har gjort det hele tiden.
Nå er jo jeg ulønnet helt til barnehagestart i høst, så da får hans kort kjørt seg mest, for å si det sånn. Ingen sure miner, det må jo bare være sånn, og det er bare midlertidig, heldigvis.
Ellers har jeg aldri følt at jeg har måttet tenke over forbruket mitt, egentlig. Jeg kjøper stort sett det jeg trenger og har lyst på, det samme gjør han. Med VÅRE penger.