Sv: Dere med småbarn, hvor skal dere på sommerferie i år?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Storbyferie med 16 måneders unge høres utenkelig ut for meg, så det er tydelig at vi er forskjellige.
Når jeg tenker etter, så er det jo gjennomførbart hvis det er et rolig barn som fremdeles sover en del. Med min eldste hadde det derimot vært et mareritt. Og så legger man sikkert lista et annet sted. Jeg og mannen elsker jo å spise god mat på ordentlige restauranter når vi er på storbyferie, så vi drøyde det til i fjor sommer. Da var vi i NY med barn på 6 og 9. Det funka fint, men jeg har barn som har svært omfattende restauranttrening.
Mens jeg synes det høres utenkelig ut med bassengferie med barn i den alderen, men det er nok fordi jeg har fått et barn som må ha action HELE tiden. Hun er helt ulik de to andre. Det må skje noe HELE tiden, hun kjeder seg utrolig fort og om vi skulle ha vært på et (i mine øyne) kjedelig charteropphold hadde vi fått et mareritt med henne, tror jeg. På storbyferie der det skjer mye forskjellig hele tiden, hadde hun nok vært mye enklere å ha med å gjøre.
Mine to eldste ELSKER storbyferier. De liker også charter altså, så det er egentlig ett fett for dem hvor vi drar. Men vi må ta hensyn til minsta, hva som passer best i forhold til henne, for jeg vil på ferie, ikke på "herregud, jeg vil hjem, orker ikke mer av dette"-"ferie". 
Jeg er bortskjemt med to barn som har vært veldig enkle å ha med å gjøre hele tiden, restaurantflinke fra de kunne snakke omtrent, og enkle å ha med på alle slags ferier. Så kom minstemor ... Verdens skjønneste, men akk så utrolig ulik de to andre. Mye mer krevende, og jeg kjenner nesten at det frister mer å bli hjemme. Men vi VIL på ferie.