Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-15, 00:18   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Dixie, er det slik at "den vanlige" veganeren, som i "mannen i gata", mener at alle bør bli veganere?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 00:22   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Dixie, er det slik at "den vanlige" veganeren, som i "mannen i gata", mener at alle bør bli veganere?

For å svare kort; ja. Det er jo selvsagt et stort ønske. Og det er jo egentlig lett å skjønne, for når man er sterkt imot noe, vil man jo ikke at andre skal støtte det? Hvis jeg er antirasist, vil jeg jo ikke at andre skal være rasister, for å ta et helt vilt eksempel. Og kjøtt ER jo et stort og økende miljøproblem, så klart vi vil at folk skal kutte voldsomt ned eller ut. Men jeg/vi skjønner jo at man ikke akkurat kan gå rundt og tvinge folk, så vi prøver heller å inspirere ved å vise hvor mye god mat som finnes, for eksempel. Jeg tror ingen som kjenner meg i RL, vil si at jeg er en veldig forkynnende veganer overfor kjøttetere. Jeg diskuterer det gjerne, men jeg går ikke rundt og plager folk. Får ofte høre at jeg er så "forståelsesfull" og at jeg inspirerer veldig med maten jeg lager.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.