Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Høner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-15, 10:43   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Korleis får ein eit slikt hus mørkt?

Ein hane vil gale døgnet rundt, meir eller mindre, i eit slikt hus. Dei trenger mørke for å få sove og slappe av litt. Hønene foretrekker ofte litt mørke plassar til rugekassen sin.

Gammel 03-04-15, 10:57   #2
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

At de ligger klukk betyr at de ønsker å legge seg til på egg for å ruge ut kyllinger ja. Da slutter de gjerne å legge egg, og ligger bare i rugekassene, også om egga plukkes inn. Og så lager de en spesiell lyd som ikke er til å misforstå, samtidig som de blåser seg opp, om man kommer (for) nær. Vi har isolert hønehus, men milde vintre, slik som denne, har de fått gå fritt ut og inn når de vil, jeg hadde kun varmelampe på da temperaturene sank til flere minus, da mest for at vannet ikke skal fryse.

Det enkleste om man vil ha egg raskt er å kjøpe verpeklare industrihøns. Google hønseri i nærheten av deg, så finner du sikkert en produsent som enten kan selge deg eller henvise deg til noen som kan. Om det er noen østfoldinger av dere som lurer så kan jeg hjelpe på PM.

Gammel 03-04-15, 11:04   #3
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gikk ut og knipsa et par bilder av tuppene mine. Her sees noen mixhøner, hanen, som er halvt maran og halvt araucana, og ei av svarthønsa mine.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (500,6 KB, 36 visninger)
Gammel 03-04-15, 13:07   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Korleis får ein eit slikt hus mørkt?

Ein hane vil gale døgnet rundt, meir eller mindre, i eit slikt hus. Dei trenger mørke for å få sove og slappe av litt. Hønene foretrekker ofte litt mørke plassar til rugekassen sin.

Det håper jeg at man får fikset på en eller annen måte, men det er ikke als sikkert at vi gjør det helt eksakt slik. Jeg har ikke tenkt å ha hane.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 13:22   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Den tok jeg ikke, Teo

Jeg var bare så fascinert over alt tilleggsutstyret til høns som var listet opp i linken fra tidligere i tråden. Blant annet hønerefleksvester.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

https://www.omlet.co.uk/shop/chicken_keeping/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.