Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du bøker i huset?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Har du bøker i hus?
Lite/ingen 1 0,41%
Noen 28 11,48%
Mange 213 87,30%
Bare barnebøker 2 0,82%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-07, 21:37   #81
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Har du bøker i huset?

Jeg hadde en gang bøker... Nå har jeg kvittet meg med det meste, og angrer ikke. Jeg leser ikke ei bok to ganger alikevel, så her brukes kun biblioteket.(Og ettersom jeg jobber der brukes det flittig)
Gubben vil ikke kvitte seg med sine, så de står i en kasse et eller annet sted i huset..

Ungene har massevis av bøker, både her i stua og på rommene sine. Arvebøker fra meg, kjøpebøker og bibliotekbøker.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 23:21   #82
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi har mange bøker ja!

Gammel 01-06-07, 23:54   #83
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja vi har mye bøker, de fleste er på soverom, kjeller og loft.
Og et fåtall i stua, barnebøker har vi overalt...
Tror jeg har noen kasser bøker hos mamma og pappa også.

Gammel 03-06-07, 13:12   #84
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi har så mange bøker. To proppfulle hyller på barnerom og kontor, en dobbelthylle og en enkelthylle i boden, og masse i kasser på boden. Her er det alt fra barnebøker, pocketbøker og hobbybøker til faglitteratur, lyrikk, sangbøker, klassikere og kjent og ukjent nyere litteratur. Klarer nesten ikke å kvitte meg med bøkene heller, men har tenkt at det snart må gjøres, for vi drukner jo nesten i alt sammen. Svigermor har fått en bunke med klisjebøker. Tenkte å fortsette å forsyne henne med slike, men nå er hun blitt hekta på seriene mine så nå kjøper hun inn bøkene selv.

Jaja, nå venter jeg med å sende vekk bøkene til je ser om vi kanskje heller får kjøpt stort hus der vi kan ha "bibliotek".

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 13:56   #85
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mange bøker. Skjønnlitteratur, leksikon, litt fag (det meste av det er på jobben), barnebøker. Og mannens samling da, som består av obskure biografier og temabøker om midtøsten og sånt.

Vi har dem ikke i stua, siden det ikke er plass der. Det står hyller i gangen, kjelleren og barnerommet.

Gammel 03-06-07, 15:15   #86
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en del bøker, og vi har dem i stua. Eller, egentlig er det jeg som har dem . Mannen har to bøker han har fått i gave. Jeg har endel fagbøker jeg bruker, siden jeg fremdeles studerer. Snuppa har endel bøker, og flere blir det. Vi bruker også biblioteket med ujevne mellomrom, og det elsker Snuppa.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:17   #87
Left
Passiv

Standard

Jeg har mange. Flere hundre faktisk, og i alle nevnte kategorier.
Jeg elsker bøker for hva de representerer, så klarer nesten ikke å kvitte meg med en pocketbok uten at det svir i hjertet
Jeg har riktignok ikke sååå mange pocketbøker, men noen.
Har dem ikke i stua. Har TV-stue/bibliotek med bokhyller på 2 vegger. Barnebøkene står på lekerommet i bokhylle der.

Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:30   #88
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker er ikke ting, de er venner, og kan ikke uten videre henvises til kasser.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:48   #89
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Bøker er ikke ting, de er venner, og kan ikke uten videre henvises til kasser.

Nemlig.

Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:42   #90
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har veldig, veldig mye bøker, men jeg har svært få av bøkene mine fremmme. Jeg kjøper, leser og deretter etter et år eller så pakkes de ned og legges bort. Jeg liker ikke lenger å ha bøker fremme, jeg synes det er rotete, og støvsamlende, og jeg er vel heller ikke av typen som leser en bok ti ganger. Bøkene ligger i plast-kasser med lokk i bod her, i bod hos svigerforeldre og i kjeller hos foreldrene mine.

Unntaket er et lite antall interiør-bøker med merparten bilder. De kikker jeg i ofte, og de ligger derfor lett tilgjengelig litt her og der. Likeså kokebøkene mine, som står i en hylle på kjøkkenet.

Amanda har alle bøkene sine i sitt bokskap, og de rommer nå 2-3 hyller.

Gammel 03-06-07, 19:20   #91
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, altfor mange. Etter over 10 år i bokbransjen har det samlet seg opp maaaaange bøker. Vi pakker ned bøker så snart vi har en ledig eske, men det blir alrdi tomt. HAr tenkt å flytte i løpet av året og v pakker derfor ned på forhånd. Trot vi har nærmere 30 esker (store og litt mindre) stående hos svigers. I tillegg til de 2 fulle bokhyllene som står igjen.

Elsker bøker. Bøker gjør et hjem levende.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:27   #92
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skrev noen, for jeg har ganske lite bøker stående fremme. Mesteparten er i kasser på loftet. Jeg har ganske mye bøker, men har kastet og gitt bort mye. Komma har en del bøker hun også, jeg har vært på loppis og posehandlet barnebøker

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 11:56   #93
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kaste bøker???

Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 14:38   #94
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en del bøker, men ikke ekstremt mye. For oss holder det til vanlig med to allminnelige bokhyller, plassert i kjellerstua. Men der vi bodde før, da vi skulle selge, pakket vi ned alt av bøker, etter råd fra megleren. Og for å være ærlig når det gjelder kjøp og salg av hus så er det viktigste at huset virker ryddig og at man ser selve huset, og jeg syns det er virker rotete med bokhylle på bokhylle, spesielt når det er i stua. Vi så en gang på et hus som virket så fint, men nettopp fordi at bokhyllene hadde tatt overhånd i stua så ble det til at vi gikk der i fra med følelsen av rot, kaos, trangt og overfylt.

Så som selger bør man absolutt pakke ned bøkene sine.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 14:43   #95
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Æirill, her.

Jeg hadde en gang bøker... Nå har jeg kvittet meg med det meste, og angrer ikke. Jeg leser ikke ei bok to ganger alikevel.

Jeg har mine gode gamle og kjære bøker plassert i boklyllene på loftstuen. Vurderer å montere på glassdører på alle. Og jeg leser spesiellt de gamle klassikerne om og om igjen. Å kaste de er totalt uaktuellt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:38   #96
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Kaste bøker???

Det har jeg ingen skrupler med. Mange år som bibliotekar har fått meg til å få et noe uærbødig forhold til bøker. Burde kanskje vært omvendt...

Men: egne bøker kastes, og egne bøker får både eselører og annet (det gjelder nok særlig paperbacks) - de kan godt se ut som de er lest!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:03   #97
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg har mine gode gamle og kjære bøker plassert i boklyllene på loftstuen. Vurderer å montere på glassdører på alle. Og jeg leser spesiellt de gamle klassikerne om og om igjen. Å kaste de er totalt uaktuellt.

Jeg har ikke kastet mine altså. Jeg har donert dem til jobben min.
Så skulle behovet for å lese ei av bøkene igjen kan jeg bare låne den med meg hjem...

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:09   #98
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig skeptisk når jeg kommer et sted blottet for bøker. :fordomsfull:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 12:10   #99
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en haug med bøker. Da vi solgte leiligheten var det ikke en bok igjen i leiligheten på visning.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:36   #100
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har fem bokhyller. Den som står i stua er en sånn romdeler fra IKEA, og nå har vi måttet sette den på skrå ut fra veggen for å få plass på baksiden også. Vi har altfor mange bøker.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.