|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?
Jeg lurer på hva du egentlig diskuterer? Ønsker du å endre styreformen i Norge? Og til hva?
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2015
![]() |
Jeg har ikke lyst til å endre noenting. Mitt poeng er at ordet demokrati har blitt misbrukt av politikerne. Norge er parlamentarisme og ikke demokrati. Sist redigert av Fakta : 18-04-15 kl 15:20. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Det er en semantikkdiskusjon du vil ha altså, ok.
Jeg tenker det er et greit styringssystem dersom oppmøteprosenten er høy nok og lobbyvirksomheten blir kontrollert. Jeg mener at topartisystemet i USA er et større problem enn parlamentarismen.
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Det du påstår jo bare tull, Fakta. Det finnes mange former for demokrati, f.eks. indirekte demokrati som vi har i Norge. Jeg foreslår at du leser f.eks. "Demokrati. Ideer og organisering" av Bjørn Erik Rasch.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|