Sv: Ting som har overlevd vinteren
Jeg gleder meg over de løkplantene som nå gir meg krokus, scilla og andre jeg ikke vet hva heter, og som snart vil gi meg tulipaner og enda flere ting jeg ikke vet hva heter. 
Rosene ser ut til å ha overlevd, alle sammen, og en del busker som har vært pjuske bestandig begynner å bli temmelig spretne og lubne.
Klematisen klarer seg visst aldri, det tror jeg jeg gjør feil, rett og slett.
Løken jeg etter tips her inne planter i krukker har stort sett dødd, ser det ut til.
Ellers har jeg puslet rundt i Hagen i dag og er så inderlig fornøyd med ambisjonsnivået jeg har med den. Jeg setter litt løk om høsten, vi beskjærer roser, frukttrær og noen busker, jeg fornyer ørlitt i bedene i blant, men bortsett fra det så slår vi bare plenen dann og vann, og i retur har jeg blomstring fra krokusen kommer til snøen legger seg, jeg har nydelige roser som blomstrer fra juni til oktober, fantastiske frukttrær som blomstrer og gir frukt som gale, rhododendron som mirakuløst trives i helt feil klima og som blomstrer en etter en i ulike farger, store tuer med de vakreste peonene man man tenke seg. 
Og så har jeg en gave: jeg kan myse og se det som er fint, og gi blaffen i resten.