Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken Kindle til meg eller Hiawata?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-15, 14:58   #20
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken Kindle til meg eller Hiawata?

Sist jeg sjekket, som er noen uker siden, kostet Kindle mindre fra den norske nettbutikken Multicom enn fra Amazon. Min erfaring med Multicom er veldig god, det var feil på min Voyage, og support og service fra Multicom var minst like god som Amazon sin, og jeg syns det var mindre heft å returnere en Kindle med posten i Norge enn med bud til Amazon i USA (jeg har gjort begge deler, og i begge tilfeller returnerte jeg den ikke før jeg hadde fått en ny som var i orden).

Jeg tror Multicom bare selger modellene med reklame. Reklamen vises på spareskjermen, altså når den er av, og i et lite banner nederst i hovedmenyen. Ikke mens du leser. Jeg så bare reklame for bøker, men likte det ikke noe særlig, så jeg fikk Amazon chat support til å slå av min uten at jeg måtte betale noe for det. (Det koster egentlig $20-$30, men jeg måtte pussig nok ha amerikansk kredittkort for å gjøre det selv, så da gjorde support det gratis i stedet).

Og når det gjelder spørsmålet om Kindle Voyage er verdt prisen, så kommer det an på; den koster tusen kroner mer, altså nesten det dobbelte av en Paperwhite. Jeg har hatt min i tre måneder, og er eksepsjonelt godt fornøyd. Den har veldig mye bedre skjerm, og mye bedre utforming enn Paperwhite. Utformingen blir sikkert litt smak og behag, men jeg er veldig fornøyd med at skjermen ikke er senket ned, så jeg kan bla om ved å skyve inn fra kanten. De trykkfølsome feltene som gjør at den kan brukes både med venstre og hølyre hånd er også en stor forbedring. Jeg tror ikke jeg vil være i stand til å være fornøyd med å bruke en Paperwhite igjen. Først og fremst på grunn av at skjermen er veldig mye skarpere og bedre på Voyage. Voyage er helt klart den beste ebokleseren som kan kjøpes for svært mange penger.

Ben "sharper image" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.