Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Båndtvang for hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-15, 21:20   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Bloppy, mine innlegg var ikke for å kverulere på noe som helst. Jeg har vært livredd hunder selv, så jeg forstår godt den biten og forsøker å ta hensyn og prøver å være veldig obs. Jeg husker at jeg ble veldig glad for eiere som fulgte med og som tok hunden inn ved seg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 22:17   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Bloppy, mine innlegg var ikke for å kverulere på noe som helst. Jeg har vært livredd hunder selv, så jeg forstår godt den biten og forsøker å ta hensyn og prøver å være veldig obs. Jeg husker at jeg ble veldig glad for eiere som fulgte med og som tok hunden inn ved seg.

Beklager, da har nok jeg misforstått. Jeg fikk forståelsen av at du syntes båndtvangen var hazzle. Fordi hunden din uansett oppfører seg skikkelig og aldri går langt unna.

Og jeg er livredd og blir eitrande sinna på folk som ikke bryr seg om sånne som meg. Og som må lire av seg at hunden ikke er farlig. Den vil bare hilse på. Jeg fikk inntrykk av at du var en av de.

Gammel 04-05-15, 22:28   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Beklager, da har nok jeg misforstått. Jeg fikk forståelsen av at du syntes båndtvangen var hazzle. Fordi hunden din uansett oppfører seg skikkelig og aldri går langt unna.

Og jeg er livredd og blir eitrande sinna på folk som ikke bryr seg om sånne som meg. Og som må lire av seg at hunden ikke er farlig. Den vil bare hilse på. Jeg fikk inntrykk av at du var en av de.

Jeg synes ikke båndtvang er hazzle, men jeg synes det er litt dumt å aldri kunne slippe hunden løs langt fra folk og dyr i sommerhalvåret. For hundens del, ikke min. Men nå er det jo engang slik det er, så det må jeg forholde meg til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 22:35   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg personlig synes det er hazzle fordi hunden trives med å gå og løpe fritt, og jeg kjenner og stoler såpass på min hund at vi kunne ha gått veldig mye uten bånd, men jeg tar hensyn og respekterer båndtvangen. Og redselen og dumme svar fra hundeeiere forstår jeg veldig godt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 22:48   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting er at man jo ikke kan øve på innkallling og kontroll på hunden hvis den alltid går i bånd. Innkalling er antakelig noe av det viktigste man lærer hunden. (Ikke et argument mot å ha den i bånd, men en kommentar til de som nevnte at hunden alltid kan være i bånd.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.