|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: XXL forskjellesbehandlet elever
Selvsagt ikke. Men det er ikke så rart at måten de har gjort det på skaper reaksjoner. Hvis den ene halvdelen har vært jenter og den andre gutter hadde det også skapt reaksjoner. Eller hvis den ene gruppen hadde vært homofile og den andre heterofile.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, dugnad er jo et veldig norsk ord, og en veldig norsk handling, så slik sett er det vel ikke så rart om etnisk norske stiller mer opp i slike sammenhenger, rett og slett fordi de skjønner konseptet? Yngstemanns klasse arrangerte 17. mai på skolen i fjor, og der var det bare etnisk norske som gjorde en innsats, selv om det ble sendt ut mailer, laget FB-sider og invitert til flere foreldremøter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Mens her er det flyktingene som berger hele 17.maifeiringa, så det varierer nok.
|
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Hvis jeg ikke husker feil, så hevder rektoren at det kun var jenter som fikk ekstra penger? Jeg har litt erfaring med ungdom i den alderen, og det høres ikke usannsynlig ut at jentene har gjort en god innsats mens guttene ikke har det.
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Hvis dette stemmer så er dette kanskje diskriminering pga kjønn og ikke rase? Eventuelt at det faktisk var de som jobbet best som ble premiert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg håper da, for himmelens skyld, at XXL ikke opererer med en diskriminering ut fra rase. Jeg håper, sånn egentlig, at i det store og hele, så har man sluttet å tenke rase om mennesker, uansett hudfarge og etnisitet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|