Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-15, 16:58   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Eg skal bo i huset mitt til minsta er ferdig med vgs. Det er ni år til.

Den med at voksne barn skal få komme heim, kva tenker dokke om det? Ser for meg at det er litt "kunstig" å ha eit rom ståande til kvart barn som en treng til jul og påske?

Gammel 16-05-15, 17:02   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Den med at voksne barn skal få komme heim, kva tenker dokke om det? Ser for meg at det er litt "kunstig" å ha eit rom ståande til kvart barn som en treng til jul og påske?

Jeg har venner som synes det er litt trist at foreldrene har solgt barndomshjemmet, og jeg er glad for at mine foreldre fremdeles bor i huset jeg vokste opp, uten at det betyr at jeg har tenkt å surmule når de evt. selger det en dag. Jeg tenker at dersom vi kjøper leilighet eller et mindre hus, skal vi ha minst tre soverom, slik at vi kan ha besøk av barn og barnebarna som vi forhåpentligvis får.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 17:05   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Et blir til syrom, et til treningsrom, et til alt-mulig-rom og et kan mannen disponere Så ryddes det bare bort når ungene kommer hjem på overnatting, alternativt kan de bruke rommene som står ferdig oppredd i kjelleren (som skal leies ut igjen når barnebarna blir så store at det ikke er sannsynlig at alle kommer hit samtidig uansett). :løsningsorientert:

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 17:18   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at når de har flyttet ut så har de flyttet ut. Da beholder vi et par gjesterom (som sikkert kan fungere som kontor/hobbyrom og slikt når vi ikke har besøk) slik at det er plass til barn og barnebarn, men det er jo ikke deres rom lenger når de er voksne og har egne hjem.

Mamma bor fremdeles i barndomshjemmet mitt, alene på 300 kvm og med stor hage (ikke noe lite og lettstelt der i gården nei). Jeg tror likevel ikke jeg har sovet på barnerommet mitt siden jeg flyttet ut.

Gammel 16-05-15, 18:05   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skal bo i huset mitt til minsta er ferdig med vgs. Det er ni år til.

Jeg kommer ikke til å beholde huset bare for deres skyld, og hadde blitt overrasket om de ble synlig sure over det, det er tross alt jeg som oppdrar dem.

Men det at det kommer til å være plass for barnebarn på besøk er en ting som jeg synes er fint, og huset vårt er det perfekteste, koseligste bestemammahus. Så jeg håper jo at jeg får besøk av barn og barnebarn, det hadde jo vært veldig stas.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.