Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-15, 17:52   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er litt på siden dette, men studiee har vist at de som flytter tidlig inn i boliger som er tilrettelagt for eldre, de faller fortere i funksjon. Det er faktisk bra for en, til en viss grad i det minste, å bo i et hus hvor man må gå i trapper, jobbe i hagen etc.

Interessant. Og i tråd med slik jeg har tenkt. Dette med å komme seg i en lettestelt leilighet når man runder 60 har jeg aldri skjønt. Ay man vil ha noe nytt, mindre, bo et annet sted og sånn, skjønner jeg selvfølgelig godt. Men lettstelt? Hvor skrøpelig er man, liksom? Og dette med at vedlikehold av hus og hage er utrolig sunt, det ser vi i vår nære familie. Og på naboene våre - som flyttet fra enebolig etter fylte 90, og det var kun pga av konas alvorlige sykdom.

Jeg ser lett for meg at jeg vil bo her resten av livet. Men jeg ser også lett for meg at jeg kan endre mening. Det er i det hele tatt meningsløst for meg å legge planer for resten av livet. Men at jeg skal inn i noe "lettstelt", det måtte i tilfelle bli fordi det var tvingende nødvendig.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.