Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 01:11   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nederland, hva shopper jeg der og hvor?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Zapp? Buggis?

Har med meg begge deler ned.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ost, sjokolade og tulipanløker?

Ost i varmen? Blir ikke den dårlig før jeg er hjemme igjen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hasj.

Prøver å holde meg vekk mens jeg ammer.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og tresko.

Har bodd for nære Svinesund alt for lenge.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Barneklær, klær og sko er rimelig. Mexx og Esprit er svært gunstig i pris i Nederland sammenlignet med Norge.
Mange fine og rimelige barneklær får du kjøpt på C&A, Vroom&Dreesmann og Prénatal.

Blomster, blomsterløk.

Ost (Edamer, gouda, nøkkelost). Mat i butikkene er veldig billig, men det er jo litt begrenset hvor mye mat man kan ta med hjem til Norge da...

Interiør-artikler fra www.rivieramaison.nl er nesten halv pris i forhold til om man kjøper det fra SH-interiør i Norge. Det er en Riviera Maison-butikk i Korte Hoogstraat (en sidegate rett ved Vroom&Dreesmann i Rotterdam. Gaten er kort. I samme gate finner du Lifestyle som også har veldig mye fint. www.lifestylewonen.nl ). I toppetasjen på Vroom&Dreesmann finnes også mye fint kjøkkenutstyr o.l. som er rimelig. Alt som har med hus,hjem og interør er svært rimelig i Nederland.

Takk for tips. Liker godt både Mexx og Esprite, både til meg og barna, så det høres bra ut.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Spise ute er selvsagt billig! og drikke ute er billig, billig....

Spise skal vi gjøre. Har notert tipsene dine fra den andre tråden. Men drikke? Blir dårlig med det når lillebror henger i puppen.

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg tenker bare på at man er kommet feil når man kommer til Nederland og at ting ikke ble helt som man hadde tenkt, men fint på sin egen spesielle måte. :nederland-diktet:

Ja det er en veldig fin historie.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Røkt ost.

Det er godt. Men som tidligere nevnt, ost i varmen er kanskje ikke helt tingen?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

- Klart du får hasj i Rotterdam!
- Og buggis. Var nylig på shopping i Nederland - og jeg har ALDRI sett en så høy buggistetthet. Imponerende. Jeg så flere buggiser enn andre vogner tilsammen. :uvitenskapelig:
- Og gauda.
- Og så Miffy-ting (Nijntje på orginalspråket) F.eks på Blokker.

Jeg skal bidra til enda høyere buggistetthet.

Miffy-ting?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nespressomaskin.

Oilily-klær.

Drikker ikke kaffe. Oilily-klær. Har du link?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.