Sv: Unge utenfor arbeidslivet - NAVere
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Det hadde jo vært veldig interessant og funnet ut om det har vært en endring, for det er jo ingen tvil om at de som vokser opp nå har det annerledes enn da jeg var ung (og der følte jeg meg plutselig 50 år eldre).
Helt klart, veldig annerledes. Og media må ta skylden for en ustanselig strøm av reportasjer, bilder og dilldall der totalt uviktige og tåpelige ting (hud, kropp, hår, partytips) blir framstilt som viktige. (Eller vi må ta skylden, for de lever av klikk...) For ikke å snakke om hva sosiale medier, trutmunnselfier, stramme rumper og "likes" gjør med stakkarene. Tolvåringen min sa det her forleden dag: "Hvis jeg ikke har fått 20 likes innen en time på Insta, sletter jeg bildet. Det er Looser å ikke ha likes. ." Det var ikke et bilde av ham selv, men av hunden til tanten. Stakkars unger, som ikke har installert (og ikke burde ha installert) et tykt bullshitfilter, som ikke ser hva som bare er fasade og fjas og hva som faktisk er viktig. Det er utrolig viktig å snakke med dem om disse tingene, og å begynne tidlig.
Guava: Veldig enig.
|