Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vitaminer og sånt i det skjulte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 15:03   #1
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt. Alltid. Og det blir naturligvis helt den samme situasjonen som den du spurte om i hovedinnlegget.

Jeg tror ikke det er så vanlig, for jeg har aldri blitt forklart alle ingrediensene i et måltid når jeg har vært å spist hos andre (med mindre jeg spør om oppskriften), og ville nok stusset litt om verten hadde ramset opp alt som var i gryta uten å bli oppfordret til det.

Hadde alle vært som deg.....

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:08   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Jeg tror ikke det er så vanlig, for jeg har aldri blitt forklart alle ingrediensene i et måltid når jeg har vært å spist hos andre (med mindre jeg spør om oppskriften), og ville nok stusset litt om verten hadde ramset opp alt som var i gryta uten å bli oppfordret til det.

Ser du ikke forskjellen på dette og det du spør om i hovedinnlegget?

La oss si at du skulle på middag til venner. Du sa i fra at du ikke spiste mat med løk i, er det da greit for dem å finhakke løken så mye at du ikke merker at den er der og la vær å si noe om det? Når du har bedt om å få mat uten løk?

Hadde jeg laget mat med en snodig ingrediens, som jeg syns vitaminer i pulverform er, hadde jeg sagt i fra til dem som skulle spise det ja. Jeg hadde til og med spurt om det var greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:08   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt rasende hvis noen hadde lurt i meg kosttilskudd og synes det er betenkelig at du ikke kan ta dette opp med mannen din.
Hva slags forhold har dere da?

Hva med å fortelle ham at du har lyst til å gjemme dette i maten og se hva han sier? Er det greit for han, så er det kanskje en god løsning - er det ikke, så synes jeg du skal gi det med de tøvete tankene.

At du oppfører deg som en slags heltinne som skal redde mannen din får stå for din egen regning.

Gammel 06-06-07, 15:10   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

… hadde oppfattelsen av og forståelsen for poster med ironisk tilsnitt vært vesentlig forhøyet både på dette forumet og generelt i verden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:12   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... Så ville antagelig de fleste vært vesentlig mer vant til å tolke lett sarkasme.

Men altså, uten å være hverken ironisk eller sarkastisk: Jeg synes ikke det er helt det samme. Både fordi vitamintilskudd ikke er en naturlig del av middagsretter, og fordi mannen din har sagt at han ikke ønsker å ta kosttilskudd. Jeg ville blitt småirritert hvis jeg var på middagsbesøk hos noen og fant ut etterpå at de hadde blandet ginseng eller malte flaggermusvinger eller andre mer eller mindre heksekunstaktige ting i maten uten å fortelle om det på forhånd, bare fordi de mente at jeg ville ha godt av det. Og hvis vi hadde diskutert fordeler og ulemper ved malte flaggermusvinger tidligere, og jeg hadde sagt fra om at jeg absolutt ikke hadde lyst til å ta dette, så ville jeg blitt mer enn bare småirritert.

Selvsagt har Kirsebær og andre rett i at det å lure i folk vitaminer neppe er det verste man kan gjøre. Det er ikke akkurat noe jeg er kjempeopptatt av - men siden tråden nå engang handler om å lure i folk vitaminer, så svarer folk naturlig nok på hva de mener om å lure i folk vitaminer. Jeg synes ikke du trenger å bli så sur og defensiv av den grunn.

Gammel 06-06-07, 15:20   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

... Så ville antagelig de fleste vært vesentlig mer vant til å tolke lett sarkasme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.