|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: EAT-konferansenHer er et motsvar til Rolness, med bruk av hans egene virkemidler. Det er jo et poeng at det muligens er pressen som er blendet av kjendisoppbudet, og dermed ikke greier å refere innhold på en skikkelig måte. Jeg har vel en mistanke om at journalistene som blir sendt for å dekke konferansen kan mer om kongehus enn om miljø.
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: EAT-konferansen
Journalistene skriver om det de skriver om, og nettopp derfor er de kongelige hentet inn for å være trekkplaster. De har ingen annen funksjon enn å skape blest om konferansen. På talelisten er det noen veldig interresante personer, men det er også mange som er der for å trekke publisitet. Jeg håper det kommer konkrete prosjekter og handlinger ut av konferansen, men jeg tror man må over i et annet modus for å få det til.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Ja, det kjenner jeg fra mitt eget fagfelt. Det tar enormt med tid fra konferanser hvor vi snakker om utfordringene som alle vet at er der, til det faktisk blir satt i gang nyttige tiltak. Det føles som å gå i sirup.
|
|
|
#4 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jepp, men som jeg skrev i mitt første innlegg, i denne sammenhengen er det ikke slik at det ikke allerede er satt i gang mange gode prosjekter for å løse utfordringene. Det er derfor veldig viktig å få løftet fram det og styrke de gode prosessene som er i gang. EAT kan være med å gjøre det, men da må ikke fokuset være at dette er noe helt nytt.
|
|
|
#6 |
|
rakkarpus
|
Sv: EAT-konferansenDagsrevyen hadde en litt kritisk reportasje, der reporteren sa noe som at "han så ikke noe konkrete resultater fra fjorårets og dette årets konferanse, kanskje flere vil stille krav om resultater til neste års konferanse."
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|