Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 10:33   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er litt dust å være så himla opptatt av å IKKE møte nordmenn når man er på ferie, da. Nordmenn er jo et farende folk, så sjansene er store for at hvis man møter en turist eller tre i regnskogen i Borneo, så er de nordmenn - eller i hvert fall svensker.

Hvorfor er det dust å være opptatt av å møte noe annet enn det man gjør hver eneste dag hjemme? Nå snaker jeg selvfølgelig ikke om en eller annen anordmann, det forstår jo alle, men jeg vil helst ikke bo på et hotell eller sted der de er i flertall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:37   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det dust å være opptatt av å møte noe annet enn det man gjør hver eneste dag hjemme? Nå snaker jeg selvfølgelig ikke om en eller annen anordmann, det forstår jo alle, men jeg vil helst ikke bo på et hotell eller sted der de er i flertall.

Jeg synes det er dust å ha som kriterium at det ikke skal være andre nordmenn der fordi det er noe man ikke kan styre. Fetteren min møtte andre nordmenn i Bhutan, liksom.

Jeg liker for øvrig også best hoteller der de IKKE har VG i resepsjonen når jeg er i utlandet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:49   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er dust å ha som kriterium at det ikke skal være andre nordmenn der fordi det er noe man ikke kan styre. Fetteren min møtte andre nordmenn i Bhutan, liksom.

Mens jeg gikk fra hytte til hytte i Jotunheimen et år, og der var det så og si ikke nordmenn, men plenty med amerikanere, nederlendere, tyskere osv.

Gammel 03-06-15, 10:51   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Mens jeg gikk fra hytte til hytte i Jotunheimen et år, og der var det så og si ikke nordmenn, men plenty med amerikanere, nederlendere, tyskere osv.

Kult!
Jeg tok turistbåt i Geirangerfjorden for et par år siden, og det var BARE utlendinger og oss. Min blonde datter ble fotografert av japanere da vi dro forbi de syv søstre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:46   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg merker svært lite til andre hotellgjester når vi er på tur, så fremt de oppfører seg OK. Det kommer nok litt an på hva man bruker hotellet til også.

Vi skal til Berlin i sommer og jeg tviler på at jeg kommer til å legge merke til hvilke nasjonaliteter det er på andre folk på hotellet eller at det skal bety noe. I fjor overnattet vi på et knøttlite hotell utenfor Hamburg. Da var det en annen norsk bil på parkeringsplassen, en bil som viste seg å tilhøre en kollega med familie. Det var mer i kategorien hyggelig overraskelse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 10:50   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Da var det en annen norsk bil på parkeringsplassen, en bil som viste seg å tilhøre en kollega med familie. Det var mer i kategorien hyggelig overraskelse.

Ja, sånt er jo bare fnisemorsomt.

Da vi var i Orlando brukte jeg faktisk litt tid på å finne et boligkompleks uten altfor mange nordmenn, og jeg prøvde å unngå å snakke for mye norsk foran de som var der. Mest fordi noen av dem var fryktelige, og jeg ville ikke være nødt til å forholde meg til dem "bare fordi vi var fra samme land". De kastet seg over noen andre nordmenn, nemlig. Jeg har ingen illusjon, eller ønske, om å finne et sted som er fullstendig fritt for nordmenn. Men jeg syns det er deilig å høre andre språk, se andre klær, ansikter, skikker og vaner når jeg er på ferie. Jeg syns det er deilig å ta fri fra den norske mentaliteten også, ikke bare det fysiske landet. Men selvfølgelig kan man møte hyggelige nordmenn på tur. I sommer er jeg sikker på at vi kommer til å møte en hel haug, og for Hiawata blir det sikkert fint.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.