Sv: Den beste kjøpeketchupen
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Men det jeg skrev var en generell kommentar om hvorfor jeg spør her på forum om hva som er den beste ketchupen. For det er klart at for de fleste så finnes det matvarer som er bedre enn andre?
Hehe, ja, skjønner. Det første innlegget mitt burde inneholdt et sitat fra rine. Jeg kommenterte i utgangspunktet det med at hun synes det er dumt at andre folk tar ketchup på pastaen sin, da det ikke gjør maten bedre (det var ikke akkurat slik hun skrev sikkert, men det var det jeg leste). Jeg er vant til å høre ting som "hæ, det går ikke AN å ikke like denne rødvinen, den smaker jo saft!" "det er jo ikke mulig å like jordbær, men ikke jordbærsyltetøy?" "hvorfor tror du at du ikke liker sjokoladekrem, når du liker sjokolade?" "Nei, dette ER IKKE sterkt, du bare overdriver", osv. Så en setning som sier at det er tåpelig (igjen, min tolkning, ikke rines ord) å ta på ketchup på enkelte matretter får meg til å overtenne litt. 
Kan ellers bidra med den beste bearnaisesausen, som er fra Kanda (på flaske). De har nå plutselig kuttet ut store flasker og selger bare miniflasker?