|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Jeg tar ikke med meg speilrefleksen og de større objektivene. Det blir heller det speilløse systemkameraet - en Olympus E-P2. Objektivene jeg tar med er et 14-42 og et 17mm. Kameraet og objektivene veier da mindre enn 12-60-linsa jeg vanligvis bruker til speilrefleksen....
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand" [J-2003 - G-2005 - J-2008] Sist redigert av mrc : 15-06-15 kl 10:50. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?
Takk for godt tips. Jeg vurderer å kjøpe et mindre og mer kompakt kamera.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Jeg kjøpte meg et kompakt systemkamera (Sony Nex-6) for to år siden, og jeg er veldig godt fornøyd med det. Det er lite og lett nok til å være med på lange fotturer, samtidig som det er veldig morsomt å fotografere med. Anbefales!
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?
Nikon, Canon m.fl. har også kommet med mindre speilløse løsninger med utbyttbar opptikk. For en del av disse finnes det adaptere som gjør at man også kan benytte optikken til de større speilrefleksene til selskapene. Mitt speilreflekskamera er også fra Olympus, og via adapter kan jeg bruke optikken jeg har til det også på Olympus Pen-kameraet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|