Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du telefon mens du kjører bil?
Nei, det ville jeg aldri funnet på, det tar bort fokus fra kjøringen 55 41,98%
Det hender at jeg ringer eller tar telefonen selv om jeg ikke har handsfree 56 42,75%
Ja, jeg både ringer og sender meldinger, men ikke surfer 8 6,11%
Ja, jeg både ringer, sender meldinger og surfer på telefonen mens jeg kjører 3 2,29%
Brokkoli 9 6,87%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-15, 10:15   #29
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg svarte "brokkoli" da det manglet et alternativ for at jeg svarer på telefonen, via handsfeee, om den ringer når jeg kjører.

Jeg ringer aldri noen sjøl, eller sender tekstmeldinger/leser dem mens bilen er i fart.

Samme her. Jeg siler dessuten hvem jeg svarer, om det (mot normalt!) skulle ringe noen andre enn mannen/barnehagen/mamma, så kan det vente. Har jeg ungene i bilen kan det vente. Vi har ny bil med sånn blåtann-oppkobling som beskrives over, men den brukes ikke til lange, private samtaler, og ikke noe særlig når bilen står stille. Det har vel hendt en gang eller tre, da er det i så fall fordi vi akkurat har parkert og ungene vil fortelle faren at han skal møte oss eller handle noe på vei hjem.

Mannen teksta bak rattet og kjørte ut en gang da han var tenåring, så han har lært og er like forsiktig som meg. Hvis vi kjører sammen, så tar alltid passasjeren ansvar for den andres telefon.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.