Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-15, 09:27   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Da har du også vært så heldig å ikke bevege deg så mye i områder hvor Onecall hadde dekning via Network Norway-nettet. Trengte ikke være god dekning for at mobilen ble hektet på dette nettverket, og selv i ganske sentrale områder kunne det da bli temmelig dårlig kvalitet, brudd osv. OneCall ville gjerne fungere best altså der deres eget nett ikke hadde dekning.

Det forstod eg ikkje. Du er alt for teknisk for meg

Gammel 13-07-15, 09:06   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dårlig dekning - NetCom - ikke bare en myte!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det forstod eg ikkje. Du er alt for teknisk for meg

Det er ikke så teknisk, men en mobiloperatør kan bruke flere mobilnett. OneCall hadde "sitt eget" nett gjennom Network Norway, som også bl.a. Tele2 brukte. Network Norway var eid av Tele2, men har nå blitt kjøpt opp av TeliaSonera. I den forbindelse kuttet man for OneCall-kundene bruken av Telenors mobilnett og gikk over til Netcom - TeliaSonera eier Netcom og Chess.

Problemet var at NEtwork Norway ikke hadde god dekning. Der de ikke hadde dekning var det greit - da fikk man Telenors nett. Mange steder ble det imidlertid at man havnet på Network Norway-nettet med ganske labert resultat.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.