Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din perfekte langhelgtur i oktober/november?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 09:49   #23
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Din perfekte langhelgtur i oktober/november?

Jeg kan utdype litt på forslagene mine:

Berlin, fordi det er en så inmari kul by. Utrolig mye interessant å gjøre og se på, fra rester etter det gamle prøysserriket, 2. verdenskrig, Berlinmuren og DDR-tiden og frem til i dag. Veldig herlig og uformell stemning de fleste steder, mye kul kunst.

Dubrovnik, en av de vakreste byer jeg har vært i. Glassklart og knallblått vann, lokal rosevin og spekeskinke, fisk og grill. Flere fine små dagsutflukter man kan dra på. Fin temperatur.

Barcelona, her har vel de fleste kommet opp med gode argumenter Tapas, Gaudi, Picasso, Miró, kjempefin gamleby. Strand!

Stockholm, jeg er så glad i Stockholm! Skjærgårdshovedstad. Sus av europeisk storhet i bygningsmassene. Gamla Stan, Skeppsholmen, Wasaskipet, Moderna museet. Masse gode restauranter.

Dublin: Guinness, god sjømat (tro det eller ei), Temple Bar, kunst, litteratur og shopping. Book of Kells. Muligheter for masse koselige pubkonserter.

Edinburgh: litt mer som Stockholm, også en fantastisk vakker by. Krever noe toleranse for sekkepipe, blir veid opp av mange menn i kilt. Puber, Edinburgh Castle, whiskysmaking. Har dere nerver til det, lei bil og venstrekjør litt rundt i området rundt byen, kanskje en dagstur til Stonehaven eller noe i den stilen.

Har nok prioritert budsjett fremfor komfort på flesteparten av turene mine, så har ikke noen hotellforslag her, bortsett fra at vi trivdes veldig godt på Hotel Circus på Alexanderplatz i fjor. Hipsterhotell (men alt i Berlin er hipster) med fin og sentral plassering.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.