|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan uttales navnet Ellisiv?Å uttale Snorre med o eller å etter hva personen selv kaller seg syns jeg er enkelt og ikke dialektavhengig, selv om jeg aldri har møtt på noen som sier Snorre med Å. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan uttales navnet Ellisiv?
Her sier alle Snorre med å. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg endrer heller ikke til Marrie altså. Selv om jeg skrev at jeg prøver å tilpasse meg hvordan navneeieren sier navnet sitt, så vil det på et tidspunkt høres ut som om jeg gjør narr av dem, og det vil jeg jo ikke. Men jeg kjenner et par Haralder, og til og med mannen min (som er østlending) skiller dem ved å si Harrall og Haral(d). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Der vil jo også variere med hva slags dialekt man har. Jeg fikser lett trykk på første eller andre stavelse, og Magnus med klar g i stedet for ng-lyd også, men Snorre med o istedet for å høres helt noldus ut, når jeg sier det.
|
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Jeg også. Min magefølelse sier egentlig like gjerne Anine med tonem 2 på -nine (som kantine), men jeg hører folk flest sier Anine med tonem 1 (som Eline), så da har jeg justert meg.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|