|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Investor-stat-tvisteløsningVelkommen hit, jane doe!
Oida. Jeg er visst ikke oppegående her, ser jeg. Kan du forklare hva du mener? Jeg forstod det slik at dette forslaget ble lagt fram for å få utenlandske investorer til å tørre å investere i norske aksjer, samt at man ønsket å sikre norske investorer som investerte i utenlandske aksjer. En bivirkning er at aksjonærer som mener den norske stat har gjort et eller annet som gjør at aksjonærene taper penger, kan saksøke staten. Og så må staten enten betale gigantisk bot ("skattepenger") eller endre lovverk. At vi ikke selv skal kunne bestemme at vi ønsker å ha en røykelov eller kreve at det ikke skal reklameres for røyk og alkohol finner jeg helt hårreisende. Dette må vi kunne bestemme selv. At det går ut over investorer er dessverre en del av risikoen man tar som investor!
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|