Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

El-sykkel?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-15, 14:36   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: El-sykkel?

Kan du gå/trille sykkelen sammen med mellomste?

I en periode hadde vi avtale med skolen om at storebror brukte sykkelen som transport i følge med en voksen. Han ble alltid levert og hentet, men brukte altså sykkelen og fikk låse den på skolens område. Skjønner at dette kan være litt i grenseland for skoler med sykkelbegrensing. Tror det var 1. eller 2. klasse at dette var mest aktuelt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 22:00   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: El-sykkel?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva blir prisen?

Ca. 28000. Jeg betalte like over 29' for sykkel, hjelm, ekstra lås, vanntett sykkelsekk, ekstraslanger, litt verktøy og en håndpumpe.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Kan du gå/trille sykkelen sammen med mellomste?

Det tror jeg nok ikke. På morgenen kommer det til å havarere tidsbudsjettet, og på hjemveien tror jeg det blir for tungt å trille sykkel med misten oppå (22 + 18 kg + vingling ).
Det er ikke hver dag det er nødvendig å hente/levere barn i det hele tatt ettersom jeg også har en mann. Men jeg har tenkt at om mellomste går fra SFO kl. 16 og begynner å gå hjem, så finner jeg ut av hva jeg gjør etter hvert. I forskningsukene mine regner jeg med at jeg klarer å porsjonere tiden slik at jeg alltid vil rekke å sykle hjem og hente bilen.

Nå har jeg sykkel
Sykla 16 km hjem, og hadde snittfart rundt 25 km/t, noe som betyr at jeg syklet for egen kraft store deler av veien og det kjente jeg egentlig godt. Regner med at jeg kommer til å bli mindre pysete i nedoverbakkene etter hvert, for jeg er vel-dig pysete og syklet nesten mer sakte i nedoverbakker enn på flata kommer til å slite bremseklossene ut i løpet av en uke hvis jeg fortsetter sånn.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.