|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hugser du din første skuledag? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 35,29% |
Tja.. Usikker på om eg hugser dagen eller om eg har sett bilete |
34 | 28,57% |
Nei |
41 | 34,45% |
Anna/grønnsak |
2 | 1,68% |
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
intro
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Kom på et minne nå - at de leste etternavnet til nabogutten feil. Det var jo veldig pussig at det skulle være akkurat det jeg huska.
![]() |
![]() |
#22 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jada. Jeg husker mye. Jeg husker også at jeg fikk nye ting til skolestart, sekk og klær. Og at jeg ble fulgt av storesøsteren min, foreldrene mine jobbet og storesøster var ti år eldre så det var helt greit. Husker vi ble ropt opp i gymsalen, flaut. Og at vi fikk tegne på navnlappen på pulten vår. Min første skoledag var det varmt, så jeg hadde ny shorts og t-shorte, og kort, hjelmfrisyre, jadda |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker det godt. Hvor spent jeg var. Forventningen om alt jeg skulle lære. Hvor vanvittig mange vi var i klassen (vi var 20, men med foreldre var det nok ganske mange den første dagen). Læreren vår het Inger-Lise, og hadde på seg et brunt skjørt.
![]() |
![]() |
#24 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg sjokkeres også over Harriets historie.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-08-15 kl 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker den store aulaen vi måtte møte i og gå opp den laaange trappen til scenen når vi ble ropt opp. Heldigvis stod venninnen min der fra før for hun har bokstaven før meg i alfabetet. Vi stod og holdt hverandre i hendene leeeenge for vi kom i A klassen og de skulle rope opp helt til D og det var leeeenge å stå. Jeg husker den eldgamle læreren vår som vi kalte Frøken, hun måtte være ihvertfall 35 år.
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker jeg ble "tvunget" til å ha på klipsøredobber så folk skulle skjønne at jeg var jente.
![]() |
#28 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Mener at jeg husker litt, stemningen, at det var litt grått og nesten regn. Jeg kjente ingen i klassen, vi hadde flyttet ila våren/sommeren og hadde ikke møtt noen som skulle begynne i klassen min før vi begynte. Kan ikke huske at jeg brydde meg noe om det og det gikk helt fint å bli kjent med klassen. Men jeg de fleste hadde gått sammen på førskole og jeg husker at jeg senere ønsket at jeg også hadde gått der, for jeg følte meg litt utenfor når de snakket om det.
![]() |
#29 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg ble heller ikke fulgt, verken til første dag i barnehagen eller første skoledag. Det var ikke vanlig på den tida. Altså i de riktig gamle dagene. Men stolte var vi uansett, på bildet - svart/hvitt selvfølgelig - står jeg utafor porten hjemme sammen med to venninner, Karen og Ingeborg. Vi er pyntet med kjoler, lakksko og har sløyfer i håret. Ingen ble fulgt, men ingen laget noe drama for det, i motsetning til HV var vi alle i samme ufulgte båt, og slik var det bare. Frøken hadde forresten gul kjole med belte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?
Er det lov å spørre hvor gammel du er?
![]() |
![]() |
#31 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg vet ikke hva som regnes som "riktig gamle dager", men mannen min er født i 1969 og alle hadde foreldrene med på første skoledag da i allefall.
![]() |
#32 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker godt at jeg satt på kjøkkenet og spiste kirsebæryoghurt med banan til frokost, og så har jeg noen vager minner fra skolen.
![]() |
#33 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hugser du første skuledag?ok, her skulle jeg quotet Input. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jepp! Jeg husker det. Ikke sånn fotografisk, men jeg husker ganske store bruddstykker. Husker at vi fikk sånne voksfarger (Pelikan eller noe, sånt skrin med mange oppi, alle fikk hvert sitt) og "Da klokka klang"-norskboka. Stor stas! Jeg hadde rosa ransel og pene klær, og langt hår i ei flette, helt ned til rumpa. Klærne husker jeg kun fra bilder da, ikke personlig. Men jeg husker mye fra selve dagen. Jeg husker jeg ble så glad i læreren vår (Frøken, som vi kalte henne) allerede første dagen, hun var så snill. Vi gikk senere sammen i Stavanger Symfonikor, da jeg var 16-18 år gammel.
![]() |
#35 |
Audacious
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg kan overhodet ikke huske første skoledag, og det er ingen bilder fra den dagen heller. Skolen jeg gikk på hadde oppstart to ganger i skoleåret, to klasser i august og en klasse i januar. Jeg gikk på førskole på skolens område på høsten, og så begynte jeg i januar, så overgangen var litt glidende. Jeg hadde akkurat fylt seks år, og eneste grunnen til at jeg vet hva jeg hadde på meg var at det var skoleuniform. Lyseblå kjole, hvite sokker, svarte sko, blå v-genser hvis det var kaldt, og håret kort eller i hestehale.
![]() |
#36 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker at jeg hadde på meg den nye "Amerikakjolen" min som mormor hadde kjøpt når hun var i USA den samme sommeren. Jeg husker den nye røde sekken min, og jeg husker at jeg hilste på Eva som var læreren min. Og så husker jeg ikke mer. Jeg kan egentlig ikke garantere for at minnene er faktiske minner eller om det er fordi jeg har sett bilder. Men jeg vet at jeg husker kjolen min veldig godt. Dette var i 1978. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?
Tror du står i fare for å fornærme en del om du kaller det riktig gamle dager.
![]() |
![]() |
#38 |
Pauset
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker vi ble ropt opp og stilt på rekke. Husker også hva jeg hadde på meg og hva det stod på tavla i klasserommet. Husker også hvor i klasserommet jeg satt, hvem jeg stilte opp med i skolegården på dag to og litt annet.
Du er faktisk like gammel som moren min da. Hun blir 62 i november. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg begynte på skolen i 1977, og vi ble nok fulgt. Men jeg husker ikke noe fra den første dagen. Jeg husker imidlertid en del fra prøveskolen som den gang var 14 dager.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|