|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: #kvinnerinnDet er det same eg reagerer på kvar gong det er snakk om kvotering og feminisme og slikt - og eg veit vel strengt tatt allereie at eg er ueinig med FP-folk flest på akkurat dette området. Eg meiner likevel at det blir eit for einsidig fokus på kjønn/ minoritetstilknytning i slike kampanjer. Det som er viktig for meg, når det gjeld likestilling, er at ein skal ha like rettar uavhening av kjønn eller gruppetilhøyrigheit. Og når det då blir snakk om å stemme på folk fordi dei er kvinner , reagerer eg med at dette er like mykje diskriminering som å stemme på folk fordi dei er menn. Eg synest likestilling er veldig viktig, men eg opplever tidvis den veldig sterke retorikken rundt kjønn som det motsette.
|
|
|
|
#2 |
|
etterpåklokest
|
Sv: #kvinnerinn
Veldig enig med deg, nokon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Alle vil vel ha personer som vil jobbe for det en syns er viktig. Det er vel like mye en kampanje for å få folk til å tenke anderledes og faktisk sette seg inn i lista til partiet sitt. Det er jo ikke slik at det er hårreisende store forskjeller innad i et parti, akkurat. Jeg syns det alltid blir konstruert opp en rekke mer eller mindre kredible problemstillinger når det blir snakk om å få kvinner og folk med innvandrerbakgrunn inn i verv. Ting endrer seg ikke om man ALLTID må nevne at vi må velge den beste når noen hinter om at kanskje man skal tenke på dem med litt annen bakgrunn enn det tradisjonelle. Det kan faktisk hende at de nettopp er den beste, men det finner man ikke ut om de aldri får lov til å prøve seg. Og feile et par ganger og lære av det.
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Jo. Det er folk som snakker om riktig person uavhengig av kjønn når det er snakk om menn i omsorgsyrker og. Stadig fleire, heldigvis.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|