|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Lokalpolitikk, hvor bør det kuttes?Jeg er motstander av signalbygg. Sett av skikkelig med midler til drift og vedlikehold, men dropp nye rådhus, fancy kulturhus og multimediabiblioteker.
|
|
|
#2 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lokalpolitikk, hvor bør det kuttes?
Dette!
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Det er forskjell på konsulenter og konsulenter. Da jeg jobbet i bygge- og eiendomsavdelingen i vår kommune brukte vi i stor grad rådgivende ingeniører som konsulenter på våre byggeprosjekter. Hvis vi skulle gjort all denne jobben selv måtte det ansettes et titalls nye ingeniører (og hvor finner man alle dem som vil inn i kommunen?). Det var hensiktsmessig på alle måter å leie inn denne hjelpen. Sikkert også billigere enn å ansette. Samtidig så opplevde vi at våre lokalpolitikere ikke stolte på kalkylene våre og leide inn eksterne konsulenter for å gå oss i sømmene. Deres konklusjon var at hvis det var noe feil på jobben vi hadde gjort så var det at vi fikk arbeidet gjort veldig billig, ikke aaaltfor dyrt som politikerne var overbeviste om. Så det var jo sånn sett penger ut av vinduet med den konsulentbruken.
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I min kommune er det slik:
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
OK. Det høres voldsomt ut. Den gang jeg skrev saker var det meg-avdelingsleder-kommunalsjef-rådmann. Det hendte ofte jeg diskuterte sakene med kommunalsjefen direkte.
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er jo ekstremt topptungt i vår kommune. Alt for mange ledernivåer. Alt for mange rådgivere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Ang vedlikehold, syns jeg denne artikkelen sier det meste. To skoler bygges samtidig. Den ene har egen vaktmester og vedlikeholdsbudsjett, den andre har det ikke. Hva skjer etter 40 år? http://www.smp.no/nyheter/article8356447.ece
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|