Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-15, 09:37   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg syens deportasjon er flott, for dette er folk som ikke har reist frivillig, og staten pleier ellers å få kritikk for å ikke klare å avslutte saker innen rimelig tid. Dette er også et område med måltall, så at noen aprtier vil bruke det til skryt er helt greit. Jeg opplever at byråkrater som jobber med temaet er glade for at det er blitt fokus på området, for å la folk leve i limbo er ikke bra, hverken for personene eller samfunnet vårt.

Gammel 27-08-15, 09:50   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det har du jo rett i Pelle, men å skryte av det i sånn Nord-Koreavideo er jo mildt sagt smakløst.

Alle regjeringer gjør bra ting, det er ikke det som pleier å være problemet. Men ta Oslo Fengsel. Selv om de har en fin avdeling, så holder hele fengselet på å råtne på rot. Det er et inneklima som ikke ligner grisen. Ikke bra nok for de som jobber der og i hvert fall ikke bra nok for de som bor der 24/7.

Innafor:
Informasjonsplakat om hva man har gjort siden man tok over.
Ikke innafor:
Propagandavideo om at man har 18 hole-in-one på en runde + verdensmesterskap i fotball.

Gammel 27-08-15, 09:57   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Innafor:
Informasjonsplakat om hva man har gjort siden man tok over.
Ikke innafor:
Propagandavideo om at man har 18 hole-in-one på en runde + verdensmesterskap i fotball.

Det er jeg helt enig i. Min kommentar var mer rettet mot dette at det var nærmest umoralsk å skyte av, og det er jeg uenig i, i all den grad det er regler som følges opp, som det før har vært for få ressurser til. Men propagandavideo er ufyselig - uavhengig innhold.

Gammel 27-08-15, 11:01   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Røverdatter. Det er en nødvendig jobb å deportere ut folk uten lovlig opphold, som nekter å reise frivillig. Men det er likevel usmakelig å skryte av det. På samme måte som det er usmakelig å skryte av at man har fått inn så og så mange i fengsel, eller tvangsinnkrevd så og så mye gjeld. Du vet at uansett hvordan det henger sammen så ligger det personlige tragedier bak.

I stedet for å framheve hvor "tøffe og sterke og kompromissløse vi er mot dem som ikke finner sin plass i samfunnet" er det kanskje bedre å prøve å framheve det man har gjort for at folk skal få et bedre liv, der det ikke er som følge av at man har ødelagt livene til andre (hvor fortjent det nå enn måtte være), men som følge av de prioriteringene man har gjort.

Gammel 27-08-15, 11:48   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

På samme måte som det er usmakelig å skryte av at man har fått inn så og så mange i fengsel, eller tvangsinnkrevd så og så mye gjeld. Du vet at uansett hvordan det henger sammen så ligger det personlige tragedier bak.

Hjerte smerte.

Å få ned soningskøer er selvsagt noe man kan skryte av. Det er personlig tragedie å måtte vente i åresvis på å sone også, livet står på hold. De fleste ønsker å sone så raskt som mulig.

Tvangsinnkreving av offentlig gjeld er også helt fint å skryte av, dette er penger som går til fellesskapet og vi alle nyter godt av.

Gammel 27-08-15, 13:37   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hjerte smerte.

Å få ned soningskøer er selvsagt noe man kan skryte av. Det er personlig tragedie å måtte vente i åresvis på å sone også, livet står på hold. De fleste ønsker å sone så raskt som mulig.

Tvangsinnkreving av offentlig gjeld er også helt fint å skryte av, dette er penger som går til fellesskapet og vi alle nyter godt av.

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er samfunnsnyttige oppgaver. Jeg synes bare det gir en ekkel bismak når folk slår seg på brystet og skryter av hvor hardt og effektivt de har straffet noen. Selv om tiltaket var aldri så nødvendig og fornuftig. Det har med takt og tone å gjøre.

Men jeg mistenker at du har en annen oppfatning enn meg av hvordan det er usmakelig å uttrykke seg.

Sist redigert av My : 27-08-15 kl 13:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 13:49   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjerte smerte.

For en usmakelig måte å kommentere andres tragedie på. Jeg minner om at du har hatt utrolig flaks som er født i Norge, du har ikke gjort noe for å fortjene det noe mer enn de som er født i Irak. Og jeg tror du, i likhet med foreldre fra Irak, ville gjort nærmest hva som helst for å la barna dine vokse opp i Norge, dersom du først hadde kommet deg dit. Vi sender hjem barnefamilier til totalt uverdige forhold, og det synes du er greit å skryte av, fordi de var her ulovlig.

Når det gjelder gjeldsinnkreving, handler ikke det heller bare om akkurat den ene personen som skylder penger. Det legger hele familier i ruin, barn opplever at familien oppløses, i verste konsekvens mister de en eller begge foreldrene. Selv om det er nødvendige oppgaver, synes jeg det er forferdelig å skryte av.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:37   #8
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg syens deportasjon er flott, for dette er folk som ikke har reist frivillig, og staten pleier ellers å få kritikk for å ikke klare å avslutte saker innen rimelig tid. Dette er også et område med måltall, så at noen aprtier vil bruke det til skryt er helt greit. Jeg opplever at byråkrater som jobber med temaet er glade for at det er blitt fokus på området, for å la folk leve i limbo er ikke bra, hverken for personene eller samfunnet vårt.

Og hadde man opplyst om dette ville vel ingen reagert. Når man heller velger å lage tidenes mest smakløse skrytevideo blir folk bare kvalme.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.