|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 4-åring som vil lære å lese - hvilke bøker anbefales?De Løveunge-bøkene går fort, så jeg anbefaler å ta en tur på biblioteket. Knerten viste tidlig lesehesttakter, og fikk velge selv. Donald Junior ble lest helt i filler og til slutt kunne han dem utenatt.
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: 4-åring som vil lære å lese - hvilke bøker anbefales?Hos oss ble det ikke lest i vanlige bøker før hun var over 6. Bare faktabøker, gikk ned på høykant, og dermed lærte hun mye rart. Enig med tjorven, det beste er at de selv velger hva de vil lese.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 4-åring som vil lære å lese - hvilke bøker anbefales?Takk for gode tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 4-åring som vil lære å lese - hvilke bøker anbefales?Tror mine leste Stina Wirsén bøkene først.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 4-åring som vil lære å lese - hvilke bøker anbefales?Vi leste alle steder det var noe som kunne leses. Skilt, kort, overskrifter i aviser. Jeg har god erfaring med å la en som øver lese enkeltord i en tekst jeg leser høyt. Det er er stort skritt fra å lese et ord og forstå det til å lese seg gjennom en setning. Til det fungerer de fleste bøker fint.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|