|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: 1000 spørsmål om apple TV, Netflix og flatskjermJeg har satt inn en ny rimelig flat-TV på podens rom, med Chromecast. Chromecast koster et par hundre kroner, og med den kan man se på Netflix, bruke youtube ++. Fatter ikke at ikke flere går for den, egentlig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 1000 spørsmål om apple TV, Netflix og flatskjerm
Vi har begge deler og den eneste ulempen med chromecast er egentlig at man trenger en telefon eller nettbrett for å styre den. Mens apple-tv har vært enklere i forhold til at ungene har kunnet styre den med en fjernkontroll. Nå har jo alle ungene nettbrett, så egentlig kunne vi klart oss fint med bare chromecast. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: 1000 spørsmål om apple TV, Netflix og flatskjermOg så må dere selvsasgt sjekke at hastigheten på ADSL'en deres er god nok til å strømme. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Med Chromecast er du avghenig av en dings for å kunne bruke den. Appel tv kan brukes alene. Derfor er ikke Chromcast noe alternativ for oss. Regner med andre med særlig små barn tenker det samme.
Vi har dårlig ADSL-linje men både Netflix og HBO funker bra hos oss. Linjen vår er dårligere enn HBO setter som minstekrav.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Man skal ha ganske små barn da tenker jeg. Man trenger en pad eller telefon som i prinsippet fungerer som en fjernkontroll. Apple-TV fungerer ikke uten fjernkontroll? Min nevø på 6 år fikset dette helt fint. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min sønn på 4 år fikser også dette!
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Min far på 68 gjør ikke det. :datapunkt: Han mener bestemt at chromecast'en er feil. Jeg tror det er han som er feil. Dataingeniør og greier. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Jeg tenker ikke på at barna ikke fikser det, mine begynner å bli ganske store så det er ikke derfor, men det er ikke alltid en dings er tilgjengelig, av forskjellige årsaker. Ikke fordi det er manko på dingser i huset, men noen ganger ønsker jeg at dingsene skal være utilgjengelige. Fjernkontrollen til apple tv ligger sammen med de andre fjernkontrollene så den er alltid tilgjengelig.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Vi har begge deler og AppleTV er så adskillig mye mer brukervennlig. - Det er bare å koble til og kjøra på. Trenger ikke andre epleprodukter selv om man har appleTV, selv om det unektelig er praktisk det også.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Det er den nok, men det koster også dobbelt så mye. |
|
|
|