|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når et bilde treffer. *OBS STERKT*
Jeg vil jo si at tankegodset som førte til Utøya er mer enn en enkelthendelse, det er jo bare å se på valgresultatene i Europa, og dermed kan man godt si at bilder av isønderskutte ungdommer kunne ha vært til hjelp for andre, for å vekke folk (selv om jeg ikke tror det). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, helt klart. Men bildet av drukner barn er bildet på et svik. Og det er skjer. Det har ikke bare skjedd, men det skjer hele tiden. Og folk driter i det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men tror du noen av de som driter i det plutselig tenker "Oj, det var faktisk sant det som sto i avisen, jeg må visst gjøre noe!"..?
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Jeg tror kanskje noen av de gjør det. Kanskje får det noen til å sende penger for å hjelpe til.
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Jeg gjorde det, faktisk, da jeg så bildet. Jeg fulgte oppfordringen i hovedinnlegget og overførte på flekken penger til Flyktningehjelpen. Det virket, altså, men jeg er stadig litt delt i synet på delingen av slike bilder. (For øvrig mener jeg Joacim Lund skrev i sin kommentar i Aftenposten at enkelte utenlandske medier publiserte liknende bilder fra Utøya.)
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 04-09-15 kl 14:49. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det håper jeg jo inderlig. Men jeg synes det er merkelig at folk ikke har skjønt det tidligere. Jeg synes hele Syria-konflikten har vært tonet veldig ned de siste årene. Og for all del, det skjer grusomme ting i verden overalt og hver eneste dag. Uten at det får publisitet. Jeg tror altfor mange leser, ser bilder og tenker "stakkars dem" og tygger videre på wienerbrødet og latten sin. Inkludert meg selv. Sist redigert av Hyacinth : 04-09-15 kl 10:17. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|