Sv: Anbefalt babybilstol for tiden?
Men det er vel egentlgi høyst tvilsomt at denne ungen skal over i maxicosi sitt klasse 1 sete, tror jeg, det er dog noe jeg må tenke litt på.
De to vi har var en runde i et besafe før de gikk over i maxway. Hvor gammel bør ungen være før den sitter i maxway egentlig? Det går jo fra 9 kilo, men passer det for så små folk? Vi har bare hatt det til større unger.
besafen fikk jo eldstemann da han var... knapt to, så det er altså 5,5 når ungen kommer og følgelig trolig litt gammelt å ta i bruk til lille etter babysetet, men derimot maxway kjøpte vi til ham for tre år siden, lillesøster har dem i dag, men innen lille som altså ikke blir født før hun er nesten fem skal ut av babysetet er nok hun moden for beltestol, følgelig er maxway'ene ledige, og dessuten ikke for gamle tenker jeg?
Men ja, det er jo et poeng med isize-standarden da. Da kan lille bare sitte i pebbels ti lden er 74 cm lang, det er jo klesstørrelsesmessig 8 mnd? det er jo tidlig å måtte droppe babysetet (med fordelen at det kan settes på hjul med ungen oppi) allerede da? Eller, har de da blitt så store at det ikke gjør noe, man napper dem over i en vogn uansett? Sannelig om jeg husker, det er lenge siden de var så små, jeg husker ikke hvor små de er!