Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Respekt for yrkestitler

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 14:34   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Jeg er enig med deg altså, Input, i hva som menes med bunadspoliti. Mitt spørsmål er om de faktisk eksisterer, eller om de er rene fabeldyr.

At noen journalister undrer seg, og intervjuer noen eksperter, som uttaler at det strengt tatt ikke hører til, beviser ikke bunadspolitiets eksistens. Jeg har i alle fall til gode å se noen lage ståhei over noe som helst som har med bunader å gjøre. Men jeg har hørt folk bli spurt, på grunn av at de er eksperter på området, og deretter gi et svar på bakgrunn av fagkunnskap. Selv ikke disse lager ståhei eller hevder at noe ikke er lov, eller kritiserer i øst og vest uoppfordret, når de ser noe de mener er feil. De som jobber på Husfliden har jo som jobb å veilede folk i hva de bør sette sammen for at det skal være mest mulig tradisjonsriktig. Men de har vel ikke mandat til å forby folk å gå på tvers av anbefalingene, og for å være ærlig tror jeg ikke de fleste av dem bryr seg heller. Men selvsagt svarer de hva tradisjonen tilsier, når det er jobben deres. I mine øyne er ikke det å være bunadspoliti.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.