Sv: Paris - hva skjer?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg må bare kommentere dette, siden du ikke er en av dem jeg er mest irritert på nå...
Hvorfor gjør du deg så dum? Hvorfor later du som om du ikke forstår hva både Mildrid, jeg og flere prøver å si? Det er godt mulig du har valgt å gå med hijab selv (du har giftet deg med en muslimsk mann, har du ikke?) fordi du er stolt av være muslim, som en kjærlighetserklæring til mannen og hans familie, for at dere skal ha noe felles, (på mange måter det samme som norske kvinner som tar mannens etternavn) og det er greit. I denne diskusjonen er det, slik jeg ser det, uinteressant at det kommer en kvinnelig muslim inn og sier at hun har valgt å gå med hijab selv.
Jeg, og sikkert flere med meg, ønsker å vite hva du mener om egen inngang i festlokalet til kvinner under id-bønnen? Hva din mann mener om dette? Ville du valgt å gå inn en egen inngang i Grieghallen, Nabbe, eller ville du helst gått inn den vanlige inngangen? Jeg ønsker å vite hva du mener om at småjenter får en hijab på hodet før de har sjanse til å bestemme noe som helst selv. Jeg ønsker å vite om du synes det er greit at muslimske jenter ikke kan ha gymnastikk med gutter?
Det er uinteressant å vite om du tar avstand fra terroren i Paris, (selvsagt gjør du det, de fleste oppegående mennesker, muslim eller ikke, gjør det,) eller om du har valgt ditt eget hodeplagg, jeg ønsker å vite dine tanker rundt de utrolig mange tingene som jeg ikke kan skjønne annet enn må få deg, som muslimsk kvinne til å følge deg mindreverdig, enten du nå bor i Norge eller i Irak.
Dette er bare så utrolig malplassert i denne tråden, rine. Denne "konfrontasjonen" med en enkeltbruker om hvordan hun stiller seg til ulike religiøse praksiser og tradisjoner i en tråd som handler om terror i Paris utført av ekstremister, synes jeg er usmakelig.