|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteIkke veldig imponert over biskopens uttalelse i artikkelen du linker til, Tally.
Eh ... ja? Heldigvis? Fordi vi ikke lever i middelalderen lenger, liksom?
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVår skole har aktiv påmelding fra gang til gang og jeg synes at det er en god ordning. Vi får orientering om innholdet både på gudstjenesten og på den alternative samlingen og barnene kan velge fra gang til gang om hva de vil være med på. Jeg har en mistanke om at de som ikke leverer skjemaet tilbake blir sendt på gudstjeneste, men det er jo i så fall greit, i den grad det i det hele tatt er greit med skolegudstjeneste. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Tja, det er nå veldig stor forskjell på skolegudstjenesten før jul og en vanlig familiegudstjeneste, det kan i grunnen ikke sammenliknes. I alle fall for vårt vedkommende. Det vet jeg fordi jeg har vært med mange ganger. Det er ganske vanlig at foreldre til de trinnene som har opplegget er med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
rakkarpus
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Og i følge biskopen har ikke skolen vært en aktiv livssynsaktør når man aktivt måtte velge å ikke være med på skolegudstjeneste?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|