|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Nå varierer det sikkert endel, men det jeg har vært med på av skole- og barnehageopplegg i kirka har vært mer i denne kategorien enn en vanlig gudstjeneste. Uten at jeg er imot valgfrihet på noen måte.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke enig i dette. Når man tar bort tilbedelse av Gud A eller Gud B, religiøse sanger og bønn fra en tilstelning på skolen, så betyr dette at alle kan delta uten å føle seg utenfor. Fravær ar religion = sekulært, og må vel være det nærmeste man kommer noe nøytralt her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Tilbedelse og forkynnelse skal det ikke være i skolen. Men aktiv bortfiltrering av det kristne julebudskapet i en setting hvor man fortsatt legger vekt på jul hadde det faktisk vært helt uaktuelt å la ungene delta på. (Som i all undervisning skal det jo ikke presenteres som noen sannhet, men jeg synes det skal nevnes at det er endel som feirer jul av litt andre grunner enn at det er snø og mørkt og fint med gaver). Det samme med andre religoners viktige høytider spesielt hvis det er elever i klassen det er aktuelt for. Man lærer jo unger om ulike politiske partier også, ikke bare nøytralt om fred og demokrati for å ta den parallellen. Fjerne all juleforberedelse er greit.
|
|
|
#4 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg er positiv til dette. Som noen før her skrev, så tvinges det kanskje frem andre gode alternativer og |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteLa meg se om jeg får dette til. (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|