Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Men kanskje disse samme personene bruker en avspaseringsdag til å virkelig fokusere 100 % på barna? Eller er der i fullt monn i helger og de timene voksne og barn har sammen? Jeg har IKKE høy kapasitet. Jeg er en oppvridd klut etter hver arbeidsdag selv om jeg "bare" har vanlig arbeidsdag. Det finnes sikkert de som jobber mer enn meg, men som likevel har overskudd til å bruke mer tid på barna sine enn det jeg gjør.
Det er klart det er forskjell på hvor mye man orker. Men som ElinM så syns ikke jeg heller det er så lett å se hvordan "kapasitet" kan være så veldig avgjørende hvis man stort sett jobber fra 8 til 20 - da får man jo ikke sett barna sine stort, uansett hvordan man snur og vender på det.
Jeg tror ikke så veldig mye på det noe forslitte begrepet "kvalitetstid". Tid sammen er viktig, og det er ikke alltid så viktig at man gjør noe veldig spennende. To timer med mammas eller pappas fulle intense oppmerksomhet en gang i uka kan ikke erstatte noen timers mer hverdagslig samvær hver dag, for å sette det litt på spissen.
|