Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-15, 14:02   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - en inkluderingsarena eller en fest tilpasset bursdagsbarnet?

Hvis det er sånn, at hverdagslogistikken ikke går opp fordi barna i familien inviteres i FOR MANGE bursdagsfeiringer, tenker jeg umiddelbart at det er et luksusproblem . Og, dermed et "problem" som på ingen måte kan tas til inntekt for at man ikke skal invitere en naturlig gruppe i selskap...
Det ble skrevet i et innlegg lenger oppe, at man i hvertfall fikk sørge for at alle barna i klassen ble invitert i EN bursdag i løpet av et år. Litt stusselig det da, hvis det er sånn at resten av klassekameratene betydelig ofte er i selskap?

Jeg synes absolutt at alle som kan, burde invitere det som anses å være en naturlig gruppe i bursdag, De aller, aller fleste barn tåler det - og synes det er gøy. For de barna som ikke er robuste (?) nok til å takle mange rundt seg, går det selvsagt an å finne andre gode løsninger, det gjelder tross alt heldigvis ikke SÅ mange.

Å inkludere er enkelt på papiret, og ikke alltid like enkelt i praksis, rett og slett fordi det handler om å gå ut av komfortsonene og å ta valg man kanskje EGENTLIG ikke har lyst til. Da er det kjempeviktig at de av oss som leser det sosiale spillet, og som klarer å se forbi egne (og egne barns av og til) behov, gjør nettopp det og er med å bidra også utenfor husets fire vegger. Mitt barn har i hvert fall mer enn nok ballast til å kunne takle at jeg bestemmer at "alle skal med".

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.