Sv: Å knuse drømmen til barnet ditt
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Vi har hatt nivådelte lag i håndball fra jentene var ca 10. Min datter har alltid vært i den "nederste" pulja. Men hun har hatt så godt av det. Har utviklet seg veldig mye på de to årene. Fra å være en som ingen gadd kaste til kom hun på et lag hvor hun måtte ta ansvar for at de skulle vinne kamper. Tidligere så spilte det ikke noen rolle til eller fra hva hun gjorde.
Jeg vil legge til at de har noen treninger sammen og noen hver for seg, samt at det er et rulleringsopplegg, så alle trener noe sammen i løpet av året.
Så jeg er ikke negativ. Men de har gode trenere på alle lagene. Det er viktig synes jeg. Det er rett og slett treneren som har løftet henne.
Jeg er glad for at du skriver dette, mkj - det er akkurat slik intensjonen med nivådelingen er i fotballen hos oss også. Fint å lese at det fungerer slik det er tenkt i noen sammenhenger.
Jeg er fortsatt spent på hvordan det vil slå ut med nivådelingen på treningene hos oss. Frykten er at noen skal bli "skremt bort", det ville vært uholdbart. Allerede nå etter en knapp måned har de foretatt rokeringer, og Ivar har rykket "opp" til det øverste nivået fra i dag av og skal dermed bytte gruppe. (Jeg veit at trenerne ikke vil vi skal tenke sånn, men da kunne de ha satt opp inndelingen på en litt mindre opplagt måte, synes jeg, og endret litt på rekkefølgen i oppsettet, f.eks.)