|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Hvor er de fornuftige hen?Jeg blir litt forvirret, må jeg innrømme. Hvor skal vi gjøre av alle disse unge mennene, da? Skal de bli i Syria og enten måtte delta i krig og drepe andre, eller bli drept selv? Skal vi håpe at noen andre overtar de? Skal vi stille de opp langs en vegg å skyte de, så blir vi kvitt problemet? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvor er de fornuftige hen?
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De skal få være her, men vi må bli flinkere til forebygge, nettopp med de tingene jeg skrev i forrige innlegg, ikke bare tro at det er nok å ønske velkommen og dele ut et tak over hodet. Jeg er bekymret i forhold til økt arbeidsledighet i landet generelt, fordi disse nok havner bakerst i jobbkøen. Lediggang er roten til mye vondt, det gjelder alle typer mennesker, og jeg frykter av vi nå tar imot en stor gruppe mennesker som vi har lite annet å tilby enn nettopp det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men ikke begynn sånn, da. Det må kunne gå an å diskutere de store problemene vi står overfor med integrering og asylstrømmen uten å mene at noen skal skytes. Det samme kan man si om hvert eneste menneske i Syria akkurat nå, og det er bare begynnelsen. Jeg tror ikke det er praktisk mulig å absorbere alle som trenger det - og som fortjener det - på noen måneder i Europa. Det går faktisk bare ikke, all historikk har lært oss det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|