Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-16, 13:58   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Jeg grøsser nå folk bruker "en reise" metaforisk (altså uten å ha beveget seg geografisk), f.eks. "dette prosjektet har vært en spennende reise" eller "dette har vært en helt spesiell reise for oss som har jobbet sammen". Det verste er når jeg hører det i jobbsammenheng, men jeg irriterer meg når jeg hører det ellers også. Det er noe så påtatt og jålete og "følete" ved å si det på den måten!

Takk. Det var godt å få det ut.

Gammel 10-03-16, 14:11   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg grøsser nå folk bruker "en reise" metaforisk (altså uten å ha beveget seg geografisk), f.eks. "dette prosjektet har vært en spennende reise" eller "dette har vært en helt spesiell reise for oss som har jobbet sammen". Det verste er når jeg hører det i jobbsammenheng, men jeg irriterer meg når jeg hører det ellers også. Det er noe så påtatt og jålete og "følete" ved å si det på den måten!

Takk. Det var godt å få det ut.

Gammel 10-03-16, 14:30   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det gledes!

Gammel 10-03-16, 14:40   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det gledes!

Og i samme sjanger: "Det jobbes" "Det trenes" "Det nytes" Kva kjem dette av?

Gammel 11-03-16, 21:23   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det gledes!

Oxo (også)
Kidsa
Modus, som i kaffemodus, treningsmodus, filmmodus osv.(en på fb bruker dette hele tiden).
Pitstop (også en som bruker dette hele tiden på fb )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 14:32   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Enig med noen! Og får samme assosiasjon når artister sier "å slippe ei skive". Spesielt de unge fordi "skive" henviser til gamle LP- plater. Derfor oppfatter jeg det som om de har adoptert sjargongen til eldre musikere i et (gjerne ubevisst) forsøk på å fremstå zeriøzt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.