|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Det går en katt her
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det går en katt herJeg er enig med deg sitron, skjønner ikke hvordan du skal klare å gjøre mer skade enn det allerede har blitt av de som har maten han for å så slutte med det. Hun er jo vandt til å finne mat i området og nå er det ikke mat der.. om du gir henne mat noen dager for å prøve å finne en løsning vil ihvertfall gjøre at hun får noen fine dager til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Det går en katt herPersonlig tror jeg at jeg hadde betalt for avlivning. Jeg ville kanskje ha tatt meg noen ringerunder til feks FOD (foreningen for omplassering av dyr) eller lignende, men slike halv-ville katter har det ikke bra.
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Jeg må selvsagt beklage at jeg var avlogget noen timer i går ettermiddag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Og igjen: hvilken forskjell vil det ha for katten om den må vente et par dager med å søke andre steder etter mat.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det går en katt herDu utsetter lidelsen sitron |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Jeg tror at poenget til Bina er at katter er veldig stedsbundene, på den måten at de vender hjem til plasser, ikke til folk. (Hunder er stikk motsatte, en hund vil være der eieren er. Spiller ingen rolle om dette er i Kina.) Hvis det er katter som har eiere og streifer rundt, kan man faktisk hindre katten i å komme hjem igjen hvis man gir den mat, fordi katten slår seg ned på plassen hvor den får mat. (Og ved å gi villkatter mat sørger man for at man aldri blir kvitt de igjen - hvis man vil ha den egoistiske vinklingen.)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 23-06-07 kl 12:47. Årsak: La til siste parantesen |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|