Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-16, 08:26   #1
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Men nå er vel essensen i det hele at denne moren ikke VIL ha besøk av enmamma

Jeg hadde nok hatt vanskelig for å si nei til en invitasjon der ungene allerede er giret opp til besøk, men jeg skjønner jo at det ikke frister så veldig å besøke denne damen. Dog ville det være uaktuelt å sende treåringen min med hjem til en annen unge han ikke leker med og der moren ikke virker spesielt sosialt eller vennlig innstilt.

Det er kjipt med sånne bondefangede settinger, men hvis du drar på besøk, så har du ihvertfall gjort ditt for at det skal bli en god relasjon!

Ja, det er akkurat det! Og jeg tar selvsagt ingen hensyn til hennes ønsker om å ikke ha meg med når hun I utgangspunktet ikke har grunn til å invitere datteren vår til seg. Da får hun Vær så god sitte der og himle så mye hun vil med øynene til meg, kunne ikke brydd meg mindre om hun synes det blir kleint.

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 09:19   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enmamma, her.

Ja, det er akkurat det! Og jeg tar selvsagt ingen hensyn til hennes ønsker om å ikke ha meg med når hun I utgangspunktet ikke har grunn til å invitere datteren vår til seg. Da får hun Vær så god sitte der og himle så mye hun vil med øynene til meg, kunne ikke brydd meg mindre om hun synes det blir kleint.

Men har hun sagt at hun ikke vil, eller er det du som tolker at hun ikke vil? Jeg synes du tar veldig mye for gitt - hvis hun virkelig himler og er så helt fullstendig sosialt og relasjonelt inkompetent som innleggene dine sier, så synes jeg virkelig at du bare skulle avlyse hele greia. Det er liksom ganske tydelig at du synes mammaen er helt dust og tillegger henne utrolig mange dårlige egenskaper bare ved måten du tolker hennes kroppsspråk, så jeg synes virkelig du bare burde la være.

Har du tenkt over at hun kanskje har invitert datteren din bare for å være hyggelig?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 09:31   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke jeg, men ta med i regnskapet at noen mennesker blir helt dust i enkelte sosiale sammenhenger fordi de er usikre. Gi det en sjanse, det er gode odds for at det faktisk blir et hyggelig besøk.

Gammel 29-04-16, 10:08   #4
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg vet ikke jeg, men ta med i regnskapet at noen mennesker blir helt dust i enkelte sosiale sammenhenger fordi de er usikre. Gi det en sjanse, det er gode odds for at det faktisk blir et hyggelig besøk.

Ja og det var det jeg tenkte, i begynnelsen. Men nå har det gått snart ni måneder og hun fortsetter snu seg med ryggen til meg når hun prater med andre, himler med øynene og overser meg. Poenget her er at om hun ikke vil ha noen kontakt så ikke inviterer datteren vår som uansett ikke har kontakt med sønnen hennes.

Gammel 29-04-16, 09:36   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ser for meg at denne moren tenker på at hun da må servere middag til deg også og konversere deg også hele ettermiddagen, og at det var mer enn hun hadde tenkt seg i utgangspunktet. Trenger ikke å være noe mer galt enn det liksom.

Når barna er så små er det bedre å avtale en playdate i en helg eller etter middagstid, synes jeg. Man kan alltid si at det passer litt dårlig å bli med hjem akkurat denne uka, men hva med at vi tar en tur på besøk til dere eller møtes på lekeplass X på søndag formiddag? Så blir du med og blir litt kjent med denne moren og barnet i en setting hvor man har litt bedre tid enn man har i en levere/hente-situasjon, og det er heller ikke en setting hvor moren må prestere noe for dere. Men som de andre sier - kun hvis du har lyst og tenker at dette være et par hyggelige timer for datteren din.

Gammel 29-04-16, 10:35   #6
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg ser for meg at denne moren tenker på at hun da må servere middag til deg også og konversere deg også hele ettermiddagen, og at det var mer enn hun hadde tenkt seg i utgangspunktet. Trenger ikke å være noe mer galt enn det liksom.

Når barna er så små er det bedre å avtale en playdate i en helg eller etter middagstid, synes jeg. Man kan alltid si at det passer litt dårlig å bli med hjem akkurat denne uka, men hva med at vi tar en tur på besøk til dere eller møtes på lekeplass X på søndag formiddag? Så blir du med og blir litt kjent med denne moren og barnet i en setting hvor man har litt bedre tid enn man har i en levere/hente-situasjon, og det er heller ikke en setting hvor moren må prestere noe for dere. Men som de andre sier - kun hvis du har lyst og tenker at dette være et par hyggelige timer for datteren din.

Hun jobber tidligvakter og henter som meg i 14-15tiden, og hun sa "hoppe på trampolinen", så det tviler jeg på at hun føler på. Ja jeg ser for meg at barna hadde hatt det hyggelig, men så tror jeg nok de ville gått tilbake til de faste lekekameratene tilbake i bhg.
Men god ide med helg/ lekeplass for første playdate. Flere hun leker med som vi har hatt lyst til å invitere.

Gammel 29-04-16, 09:57   #7
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men har hun sagt at hun ikke vil, eller er det du som tolker at hun ikke vil? Jeg synes du tar veldig mye for gitt - hvis hun virkelig himler og er så helt fullstendig sosialt og relasjonelt inkompetent som innleggene dine sier, så synes jeg virkelig at du bare skulle avlyse hele greia. Det er liksom ganske tydelig at du synes mammaen er helt dust og tillegger henne utrolig mange dårlige egenskaper bare ved måten du tolker hennes kroppsspråk, så jeg synes virkelig du bare burde la være.

Har du tenkt over at hun kanskje har invitert datteren din bare for å være hyggelig?

Når hun ved fire anledninger setter spørsmålstegn ved at jeg må bli med og pressiserer hver gang at det får bli denne første gangen så reagerer både jeg og mannen min ja. Når man da legger dette sammen med at hun har oversett hver hilsen fra meg siden august så synes jeg nesten det må være greit å dra noen slutninger som at hun ikke vil ha kontakt : -p

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.