Sv: Playdate
Det er en ganske interessant tråd, dette.
Jeg har ikke langt fram i bevisstheten i hverdagen at helt vanlige mennesker man omgåes blant foreldre i barnehage, skole og på egen arbeidsplass, i eget nabolag kan være overgripere eller voksne om ikke evner å gi barn god nok omsorg. Jeg synes også det er et poeng å tolke andre i mest mulig positivt lys i utgangspunktet og ikke forvente det verste. Og jeg ønsker at egne barn skal føle seg trygge i verden og ha som utgangspunkt at folk flest er helt greie folk.
Samtidig så må man altså faktisk først tro det før man kan se det, og det kan være temmelig skummelt å latterliggjøre andres dårlige magefølelse i så måte. Det kan være en vanskelig balanse å finne. Men jeg tenker som Floksa - pussig adferd tar jeg med meg i minnet og avskriver det om det ikke blir flere episoder av samme sort. Men om det er flere ting som skurrer, så er det viktig å ta på alvor til tross for egen frykt for å være paranoid, latterlig eller uhøflig.