Sv: Har du bunad
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Kan det være så vanskelig å forstå da? For meg er det vel et element av at jeg syns det ser litt utkledd ut. Jeg syns stoff og detaljer og broderier kan være flotte, men helheten blir ofte for mye lang stakk og "budeie". Så jeg ønsker meg ikke det. Det er vel ikke verre å skjønne enn at noen syns El Naturalista-sko (eller hva som helst annet) er estetisk tiltalende mens andre syns de er grusomme.
Jeg sier jo at jeg skjønner at folk ikke ønsker seg det selv - det handler om smak og behag, og der blir vi selvfølgelig aldri samstemte.
Men å mene at bunad ikke er fint, det forstår jeg ikke. Det er jo et staselig plagg. Som jeg skrev tidligere, synes jeg alle festdrakter rundt omkring i verden er fine (til tross for at jeg ikke selv ville ikle meg brorparten av dem), fordi det er festplagg og nettopp derfor lagt arbeid i at skal være staselige.