Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 20:33   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jupp. Eldste og jeg fikk i år. Jeg i 40-årsgave av mamma og pappa, og hun i konfirmasjonsgave.
Jeg takket nei til bunad da jeg ble konfirmert og angret etter få år.

Gammel 20-05-16, 20:41   #2
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har arvet bunaden fra min mor, så den er over 60 år gammel. Den er ganske fin og det er stas å ha arvet den, men jeg liker ikke å bruke den. Passer liksom ikke helt til meg. Så jeg unngår å bruke den hvis jeg kan. Eldste fikk bunad av svigermor til konfirmasjonen.

Gammel 20-05-16, 20:47   #3
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Utendørs
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Jeg har bunad og synes det er stas å bruke den. Men misliker bunadspolitiet og gjør som det passer meg når det gjelder øldrikking, solbrillebruk og andre små variasjoner. Synes også festdrakter kan være kjempeflotte.

Gammel 20-05-16, 21:35   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg takket nei til bunad da jeg ble konfirmert og angret etter få år.

Det var ikke så mange av mine venner som konfirmerte seg i bunad, så jeg hadde heller ikke noe ønske om det.

Gammel 20-05-16, 23:09   #5
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det var ikke så mange av mine venner som konfirmerte seg i bunad, så jeg hadde heller ikke noe ønske om det.

Det var ikke så mange i min tid heller. Under halvparten, vil jeg tro.
I den gruppa S konfirmerte seg i hadde alle jentene bunad. I gruppa dagen før var det kun ei uten bunad.

Føler meg litt gammel nå.

Gammel 20-05-16, 23:18   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har to, en konfirmasjonsbunad som nå er for liten og en arvebunad som jeg bruker. Tror ikke jeg hadde påkostet meg en selv dersom jeg ikke hadde, det er mye som ville stått over det på prioriteringslisten. Det er jo en dyr investering og ikke noe jeg ville kjøpt fordi noen andre syns jeg burde hatt det iallefall.

Det jeg kanskje syns er litt dumt er at bunadene jeg har er fra et sted jeg har tilknytning til, men som ungene ikke har et like sterkt forhold til. Altså, det er nært nok til at de har "lov" til å bruke dem. Men mens jeg reiste dit hver sommer har de vært der to ganger.

Jentene kommer nok til å få bunader ja. Det er jo et kapittel for seg selv. Min mor har sagt hun vil betale for bunad og da den bunaden jeg helst vil de skal ha. Men nå vil plutselig svigermor brodere til dem og da en annen bunad fordi det er den hun broderer til kusinen deres. Og mannen syns visst at det er jeg som skal finne ut av dette.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.