Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-16, 22:22   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg synes det er flott med en serie som treffer så bredt jeg, og jeg tror den er såpass spennende og engasjerende at de som er i hovedmålgruppen ikke skremmes vekk av at voksne også liker den. Jeg er ikke med i diskusjoner om Skam, men jeg ser heller ikke helt problemet ved at 40+ synes det er gøy å synse om serien i en lukket FB-gruppe. Skamfester og å kle seg som Noora er litt i overkant, det kan jeg være enig i.

Nå har vel ikke historien blitt endret underveis for å tilpasse seg et voksent publikum slik den kronikken vel påsto. Den var så vidt jeg har skjønt laget før serien tok av slik den gjorde.

For meg virker det som om serien har klart å ta opp noen ganske tidløse problemstillinger som tildels har vært lite belyst tidligere. At både ungdom og foreldrene deres følger serien kan gi et godt utgangspunkt for å diskutere vanskelige ting. Og finne ut at foreldrenes ungdomstid ikke var annerledes.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.