|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
heimføing
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenJeg syns at mobilmeldinger/sms fra skolen skal kun brukes ved brann og lignende nødstilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolen
Vi tenker sikkert på ulike system, men den digitale meldeboka som Trondheim kommune har innført finnes også som app, så der får man alle meldinger som push-varsler når de kommer (hvis man ønsker det). Jeg syns det fungerer fantastisk fint. Jeg vil gjerne vite det når skolen sender meg melding, og jeg syns absolutt ikke at meldinger fra skolen skal være forbeholdt nødmeldinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-05-16 kl 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
Husk at sms er en asynkron tjeneste slik at du godt kan sende en melding klokke 09.00 og så kommer den ikke frem før klokken 12.00. Nå fungerer jo sms i de alle fleste tilfeller som en synkron tjenestste (slik at meldinger som sendes mottas rett etter). Typisk ser man det asynkone aspektet når det sendes ut mange meldinger (slik som feks en skole kan gjøre) og når mange sender meldinger uavhengig av hverandre (eksempelvis nyttårsaften tidligere år)
![]() |
#5 |
heimføing
|
Ja, det er jo noe annet enn ren sms/tekstmelding som jeg syns skal være forbeholdt "nødmeldinger" f.eks. hvis skolen blir stengt (plutselig strømbrudd/vannlekkasje eller annet) og elevene må hentes eller blir sendt hjem. "Husk møtet om dittogdatt i kveld" (som vi ikke engang hadde fått innkalling til) syns jeg er unødvendig å få på sms. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|